MAM BREASTPUMP GIVEAWAY

MAM BREASTPUMP GIVEAWAY

Thursday, August 20, 2009

Resignation

Ye ...aku akan meletak jawatan di syarikat tempat aku bernaung selama 6 tahun, 30 ari lagi bermula pada hari ini, terlalu banyak bnyk sebab yg menyumbang kpd keputusan aku yg satu ni.... kerana aku akan berhijrah ke Kuantan bersama anak2, demi meraih satu peluang yg mungkin dapat membaiki ekonomi keluarga dan pada masa yang sama dpt melihat sendiri anak2 membesar di depan mataku 24 jam sehari...mujurlah perancangan yg aku buat ini mendapat restu dari kedua ibu bapaku dan suami.

Tentu saja profisien ku akan berubah selepas ini, tiada lagi bergelumang dgn kertas2 kerja, drawing @ plan, tiada lagi menatap skrin komputer menaip data penting...tiada lagi menerima pay slip di hujung bulan, bahkan tiada pula wang gaji masuk ke dalam akaun maybank setiap bulan seperti biasa dgn amaun yg sama. Tiada lagi event2 yang dapat ku hadiri di hotel2 dan makan2 free yang di taja oleh subcontractor.

Nah!!! aku tidak ralat meninggalkan semua itu, semuanya pada mata kasar nmpk elok, tiada sebab utk aku meninggalkan syarikat ini, tp sebaliknya tiada siapa yang tahu,aku tidak nampak nasib ku di sini secerah mana, aku terlalu letih berkejaran dalam melakukan tugasan, letih menghadap politik di tempat kerja, banyak pula masa di habiskan di jalan raya di waktu pergi dan pulang dari kerja, senja menjelma baru dapat bersua dgn permata hati. Dan keputusan aku adalah muktamad, aku perlu buat sesuatu untuk keluar dari kemelut ini..

Aku pasrah jika penghijrahan kembali ke tanah tumpah darahku dapat mengubah nasibku @ sebaliknya namun aku yakin dengan niatku yang sebenar, Ya Allah permudahkanlah urusanku Aminnnn...

4 comments:

  1. salam liza..
    welcome to d club!! heheh..
    apapun semoga keputusan ini adalah yang terbaik utk liza & famili.. mula2 mungkin agak susah nak menghadapi situasi baru ni.. lagilah bila kit adah biasa bekerja.. tapi Insya'Allah lama2 nanti liza akan temui kepuasannya melihat anak2 membesar depan mata..

    ReplyDelete
  2. haaa...kak ifa, liza pun rs kak ifa dah resign sbb ade bc story psl akak jg anak2 demam tu. Tp liza stil keje jugak nanti sbb jg biz family tp ok la anak stil duk depan mata sokmo.

    ReplyDelete
  3. salam liza..
    apa yg akk nak ckp sama mcm ifa welcome to the club...liza buat apa yy liza fikir yg terbaik buat liza dan keluarga..akk doakan kejayaan pada setiap apa yg liza lakukan insyaallah...

    ReplyDelete

Gedebush