MAM BREASTPUMP GIVEAWAY

MAM BREASTPUMP GIVEAWAY

Friday, March 13, 2009

Awan

Semalam on the way balik keja...dkt area karak highway aku dongak ke langit, ternmpk awam cantik sgt...tp tak sempat nak catch up sbb camera lam beg, lgpun keje giler pe nak amik gmbr dr atas motor dgn kelajuan 120 km'j. Nak suruh hubby benti tepi jalan sbb nak tgk panorama indah mmm...adeh..deh mcm la dia nak layan kehendak aku tu hehe..

Tapi serius mmg cantik awan tu smlm mcm kepulan kapas(erk sesuwai ke frasa nie, hentam la labu) tp tu la mcm mn lg aku nak describe keindahan ciptaan Tuhan yg aku nampak semalam. Awan jenis tu kalau dlm bahasa saintifiknya dlm kategori cumolonimbus...wah..wah..imbas balik subjek geografi time sekolah yer...dulu antara cita2 tak tercapai adalah nak jadi ahlikajibumi...tp aku sesalu fail bab kire2 bearing,altitud, magnitut pekejadah tu..paler mak pusing tau!!

Hehe..berbalik pd cite awan...yg sering kite nmpk yg biru2 dan paling tinggi tak tercapai dek akalku we call it cirrus...kdg ade gak spot2 putih...yg ni bile hari pns giler, si sirus mmg nmpk...
Tp aku paling suke awan type cumolonimbus nih..dia jdkan alam nmpk redup sbb dia lindung simatahari..tp bile simatahari tembusi celah ketiak awan ni..fuhh mmg lagi indah panorama tu...

Cite pasal awan ni, aku pernah bermimpi suatu ms dulu, dalam mimpi tu aku tengah tidur...tidur atas lantai kat umah kat kg, waktu siang mase tu aku tersedar dan terpandang langit dari tingkap(masih dalam mimpi ni) aku nmpk kelompok awan dan ade lambang Allah kat langit... mmg jelas. Aku pun tersedar dari tidur, azan Asar berkumandang, aku amik wudu' dan solat Asar... sampai skrg,aku tak tahu ape maksudnya, tp aku bertuah mengalaminya walaupun sekadar mimpi...

No comments:

Post a Comment

Gedebush