MAM BREASTPUMP GIVEAWAY

MAM BREASTPUMP GIVEAWAY

Tuesday, April 7, 2009

Aku Ibu Beranak 2

Prfffff...baru dapat bersandar,duduk dgn betul atas kusi ni, sambil hirup oligo coco panas...nikmatnya. Back to the topic....


Sejak aku beranak 2 aku perasan waktu 24 jam tu rs sekejap sgt, hari aku bermula seawal jam 6 pagi...bersiap bagai , kejutkan Adam, salinkan pampers Alin, sarungkan sweater dan helmet, galas begpack dan turun dari rumah by lift(dr tingkat 7).Vrooommmm...antar anak2 ke umah pengasuh. Jam 7.45 pg aku dah berada di Jln. Kuching(i'm from Selayang), sedia maklum kan Jln. Kuching mmg giler jammed, lebih 8.15 pg gerenti punch card en. hubbyku akan merah(my co' xde punch card heheh..) So pe lagi mmg rempit abis lah!! Bile sesekali ingat mmg tawakal jek duk atas jalan raya hari2, nek moto lak tu...mmg berisiko..abis camno mmg kene redah jugak demi sesuap nasi.

Rutin seharian kat ofis mcm biasa cume bertambah satu schedule (pumping work ), 3-4 kali sehari, yg mengambil 15 -20 minit setiap sesi...nasib baik aku dpt bos yg begitu memahami...also thanks to my assistant yg selalu mencover line bile aku kerap missing ehehhehe...tau2 da pukul 12 tghari, waktu lunch break....kul 1 ptg sambung keje blk sambil "menggoogle", (ni mmg timing mak suft tenet).tup..tup..dah kul 5. Alahai... nak sgt mase ni da on da way blk umah, jgn harap la, selalunya duk melangut kat ofis ni sampai kul 7 mlm pun penah..sbb kite tggu en. hubby dtg amik, kdg2 dia oncall..jarang sgt dpt balik awal. Nak balik gune public transport pun sampai lewat jugak..baik tunggu en. hubby dari berdiri all the way dlm bus..tak kuasa mak!!!

Ni baru td en. hubby msg "Kul 6.30 tggu Ampang Park" see..see.. kang mak da ckp. Confirm kul 7.00 mlm baru smpi umah, amik anak2 dulu, sesampai je kat umah lepas rindu dendam ngan anak2 dulu, golek2, gomol anak atas katil. Best giler hilang rs lelah tu sekejap...then back to housewife duty...cooking for en.hubby, masak yg simple jer. Buat sume keje kat dapur sendiri sementara hubby tgk2 kan anak2 terutama Si Adam sbb dia suke masuk dapur mengacau mamanya. Silap ari bulan, mama tgk syok menumis, di gegetnya montot kite...Ayakkk!!!
(kisah benar tau!)

Tup tap..tup tap..iron baju, jeling2 cite kat tv, kemas baju anak2 masuk dlm beg, dah pukul 12 , time nilah selalu masuk tido...tak pernah terawal..terlewat lagi ada, tp tulah.. ke salah "time management"??? Sebenarnya Tuhan dah bg waktu 24 jam sehari tu cukup, terpulang pada kite sebenarnya nak plan, mungkin aku rs perjalanan waktu tu cepat sbb ianya di penuhi dgn pelbagai aktiviti, so far aku tidaklah pernah kesuntukan masa, hingga mempengaruhi kerja di ofis mahupun di rumah..tp standard arr..kalo kain baju kat umah menimbun tak berlipat tuh...(tggu la weekends yerk) kalo tak gi merewang tempat lain ler...eheheh

Itulah kisah aku ibu yg beranak 2, kisah ibu yg beranak 3, 5 thn lagi k..insyallah(planning biar betui ekekekke)




No comments:

Post a Comment

Gedebush