MAM BREASTPUMP GIVEAWAY

MAM BREASTPUMP GIVEAWAY

Thursday, April 2, 2009

CD VS DD

Di kalangan mommies skrg hebah memperkatakan tentang CD(Cloth Diaper), yeah!!! (aku di antara mommy itu)...egegegegege, sesungguhnya penggunaan CD ini sangat berbaloi walaupun pada dasarnya aku belum faham cara penggunaannya, bg aku CD sangat magic kerana CD ni berciri one size fit all, dari infant sampai toddler blh pakai lagi...xpayah beli lain2 size.. best kan??thumbs up pd founder CD neh..(sapo eh.. founder tu eden pun tak konal)

Pada harga RM49.00 sehelai, aku rs sgtlah reasonable (walapon pada hakikatnya selai pun mak xde)heheh..penggunaan CD ni secara tak langsung dapat mengurangkan sampah isirumah, berbanding DD(Disposable Diaper) yg 50% adalah sebahagiannya sampah isi rumah. Sebenarnya risiko penggunaan DD ni mmg lama dah aku tahu iaitu kesan ketoksikannya pada sistem badan manusia, terutama pada baby..isk..bile ingat balik rs sedih pulak bila bayangkan my baby masih pakai DD (sayangku Alin mama akan sedaya upaya cube kurangkan penggunaan DD nih, biar pun xdpt beli sedozen sekali gus, kite beli berdikit-dikit dulu ye sayang) Aku suke meng"refer" blk entri dr blog kak sue lunatots ttg DD & CD neh..sungguh informative.

Dan baru semalam aku beli DD jenama baru, iaitu brand Fitti360 kerana Alin sudah sedikit membesar, Huggies bercutting kecik, hingga da blh nmpk lurah bontot Alin erkkk...cute jugak la ade cartoon printed....


Tapi....tak secute yg ini!!!!!Waaaa...nak order jugak!!!!
photo from maryaa oogle blog





No comments:

Post a Comment

Gedebush