MAM BREASTPUMP GIVEAWAY

MAM BREASTPUMP GIVEAWAY

Saturday, April 18, 2009

My Princess Nak Nyumm Nyumm

Lagi 3 minggu my princess akan start makan, mamanya pulak terlebih excited kumpul menu resepi yg lazat lagi berkhasiat utk simanja tersayang. Alin dan pandai kecap2 air liur bile tgk org pegang makanan...tgk tgn org pegang makanan hingga masuk ke mulut..dia pandang jek, rs kasihan pun ade, cume mama blh letak sket kat bibir Alin, bg rs ...tp Alin tak blh mkn ye sayang... sistem usus Alin belum matang lagi nak proses makanan. Cukupkan 6 bulan ni minum susu mama yg beranti bodi lagi berkhasiat ni ye sayang...

Lepas ni kite leh makan bubur nasi yg lazat, puree buahan yg yummmy..yummy, lagi cepat Alin besar...makin pelbagai menu yg mama akan sediakan..semestinya yang terbaik utk anak mama yg tersayang. Abg. Long pun nmpk sangat kasihan pd Alin...kdg2 bile dia makan ape2, mesti cakap sambil suakan makanan "Alin... nak tak??nak tak??"then dia sendiri jwb, Alin tak blh mkn..nanti lekat(lekat kat tekak) dialog aku la tu!! Nasib baik dia ingat pesan aku, cuak jugak kalo duk leka kat dapur, di suapnya adik tu aiskrim ker, kopok ker, tak ker naya...

Teringat dulu masa Adam kecik...dlm pantang aku dah campurkan FM dgn nestum, sempat 2, 3 kali Adam telan nestum tu. Selepas kene tegur ngan kak ipar aku, katanya umo 4 bulan baru leh mkn nestum?? nasib baik dia cerdik jugak, sebenarnya aku pun xnak bg nestum seawal itu pada Adam tp nenek Adam yg suruh, katanya budak tu terjerit2 lapar, aku pun serba salah tak cerdik time tu...xleh nak salahkan dia jugak sbb mak aku kurang ilmu, ape tidaknya, mase aku baby dulu dlm pantang jugak mak aku suap nestum..asyik melalak jek kul 3 pagi pe lagi mak aku suap la nestum, terus tido kenyang tak larat kih..kih..kih..

Moral of the story kesilapan lalu, sesekali tidak akan berulang...

Pic from mylovelymummy.com


No comments:

Post a Comment

Gedebush